13 iunie 2018

Brioșe cu Fructe

Când am primit un lighean de căpșuni nestropite de la socrii mei la sat, am mâncat până m-a durut burta. Fiindcă ele sunt bio și se strică repede, m-am grăbit să fac ceva cu ele. Mi-am amintit de o rețetă de brioșe sănătoase cu afine care mi-a plăcut foarte mult când eram studentă, și m-am gândit să le încerc cu căpșuni. O, ce decizie bună! Apoi, când am găsit afine în piață, am mai facut o tură și așa. Delicioase!

Aceste brioșe se țin foarte bine la congelator -- când eram la facultate, scoteam două seara și lăsam la dezghețat în frigider peste noapte. Dimineața când plecam grăbită (mereu întârziam), aveam un mic dejun sănătos și ușor de mâncat pe drum. Sunt cele mai gustoase calde, dar dacă nu le mâncați pe toate, se țin pe o farfurie ușor acoperită cam doua-trei zile.

Brioșe cu Fructe
(Rețeta adaptată de aici)
12 brioșe

Ingrediente:
  • 175 g făină integrală*
  • 50 g făină albă *
  • 6 g bicarbonat de sodiu (1 linguriță) 
  • 3 g sare (1/2 linguriță)
  • 75 g zahăr brun
  • 175 g măr ras pe răzătoare mică (un măr de mărime medie, sau o pară abate)
  • 30 g unt, topit și răcit câteva minute
  • 1 ou
  • 1 linguriță esență de vanilie
  • 20 ml lapte**
  • 150 g afine proaspete, sau căpșuni tăiate bucățele**
Într-un bol mare, amestecați cu un tel ingredientele uscate. Separat, se bate oul cu măr, unt, vanilie, și lapte. Se amestecă ușor cu cele uscate doar până se combină. Se adaugă fructele, și se imparte în 12 forme de brioșe. Se pun la cuptor încălzit la 160 C timp de 25 minute. Testați cu un scobitor și lăsați la răcit 10 minute.

*Dacă nu aveți făină integrală, puteți folosi 125 g făină albă și 100 g ovăz măcinat.
**Dacă folosiți căpșuni congelate, omiteți laptele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu