30 august 2018

Tort 1-2-3-4

Când noi Americanii facem un tort, ne place să iasă în evidența mai mult... tortul. Adică, blatul de tort să fie cel puțin egal cu crema, sau chiar majoritatea tortului să fie blat și cu cremă puțină și dulce.

Blatul de tort "1-2-3-4" își ia numele de la cantițățile ingredientelor (în măsuri Americane, bineînțeles). Se mai numește și "birthday cake" fiindcă cei mai mulți aleg astfel de blat ca baza pentru tort la zile de naștere. Este un tort oarecum tradițional care se găsește în orice carte de bucate. Eu am găsit rețeta în cartea publicată de biserica mea cu rețetele preferate de la membrii bisericii.

Este un blat de tort simplu, gustos, consistent (nu pufos), și care merge bine cu orice cremă sau umplutură. De data această am pus cremă de ciocolată albă și gem de vișine între blaturi, și am îmbrăcat tortul cu aceeași cremă. Nu mă pricep la decor, dar gustul contează, nu? și credeți-mă, la gust a fost foaaaaarte bun!
Se poate coace împărțit în trei tăvi rotunde sau, pentru un blat mai gros, într-o singură tavă dreptunghiulară. Eu am vrut un tort mai mare cu trei blaturi, deci am facut încă o jumătate de rețetă și au ieșit trei blaturi dreptunghiulare un pic mai subțiri, cum se vede în poza de mai sus. Dacă faceți rețeta cum e scrisă, vor ieși doar două astfel de blaturi.

Tort 1-2-3-4
Ingrediente:
  • 1 pachet (220g) unt 82% grăsime, la temperatura camerei (Nu recomand margarina/Rama/etc. Dacă tot faci un tort, fă-l cum trebuie!)
  • 2 căni (200 g) zahăr
  • 4 ouă
  • 3 căni (420 g) făină
  • 1/2 linguriță sare
  • 2 lingurițe praf de copt
  • 1 cană (250 ml) lapte
  • 1 linguriță esență de vanilie
Bateți untul cu zahăr până iese o compoziție cremoasă. Adăugați ouăle unu câte unu și bateți crema după fiecare. Combinați făina, sarea, și praful de copt, și adăugați la crema alternativ cu lapte (un pic de făină, un pic de lapte, și tot așa). La urma adăugați esența de vanilie. Turnați în tăvile pregătite cu hârtie de copt și coaceți la 180 grade Celsius până când iese un scobitor curat. (Dacă faceți mai multe blaturi, în jur de 10-15 minute.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu