02 decembrie 2016

Buttermilk Pancakes

Imi aduc aminte cu drag de multe weekend-uri petrecute cu prietena mea la bunicii ei. Bunicul ei mereu ne facea ori clatite, ori paine prajita cu ou, si mirosul umplea casa pana nu mai puteam sa stam in pat! Si Mama mea le facea de multe ori Sambata, si de fiecare data imi spunea cat de important este sa le intorc "doar cand se sparg bulele -- nu inainte!" O sa vedeti si voi, daca le faceti, ca doar asa se fac clatite perfect aurii.

Ieri dimineata am vazut zapada afara, si desi nu a fost Sambata, a fost o zi libera (fiind 1 Decembrie) si parca au fost conditii perfecte pentru un mic dejun indulgent. L-am trimis pe sotul dupa niste bacon, si pana a ajuns cu el, clatitele mele Americane au fost deja pe masa.


Buttermilk Pancakes (Clatite cu Lapte Batut)*
Ingrediente:
  • 1 1/4 cana faina
  • 2 lingurite praf de copt
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • 1/2 lingurita sare
  • 1 cana lapte batut (sau 1 cana lapte cu o lingurita de otet, lasat 5 minute)
  • 1 ou batut
  • Unt
Ingredientele uscate se dau prin sita intr-un bol, apoi se adauga laptele si ou. Daca compozitia este prea lichida, mai adaugati 2-3 linguri de faina. Nu trebuie sa fie tare, dar mai consistenta decat pentru clatite Romanesti. (Deobicei mai trebuie sa adaug faina daca nu am avut lapte batut si am folosit varianta lapte-otet. Laptele batut este mai gras.)

Puneti un dop de unt intr-o tigaie pe foc mediu-mic. Cand s-a topit, turnati aluatul peste unt pentru marimea de clatite dorita. Orice om, cat ar fi de netalentat la gatit, poate face o clatita perfecta! Spun asa pentru ca nu este nevoie sa intindeti sau sa intoarceti cumva tigaia sa formati clatitele -- aluatul se va intinde singur. Eu folosesc o cupa pentru inghetata si face clatite cat o farfurie mica. Stati langa tigaie, si intoarceti clatita atunci cand se sparg aproape toate bulele de aer din aluat.


Pentru un gust autentic, serviti clatite cu sirop de artar, si acompaniate cu bacon prajit crocant sau carnati subtiri. Da, Americanii mananca dulce cu sarat, si chiar de dimineata! Daca nu suna bine, atunci serviti cu gem sau sirop de fructe, unt de arahide, sau nutella.

Incercati si alte variante: Adaugati la aluat o mana de nuci, afine, sau bucati de ciocolata, sau puneti felii subtiri de banana peste fiecare clatita imediat dupa ce ati pus-o in tigaie.

*Reteta tradusa si putin modificata de la Martha Stewart Basic Pancakes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu