16 august 2016

Ce facem cu Sos Worcestershire?


Am văzut că Lidl are la promoție produse din Anglia, și am observat în special sos "Worcestershire" (pronunțat aproximativ "UIR-stă-șir"). Ați mai încercat șă-l folosiți? Eu am o sticlă mare care am adus din America, și nu știu cum aș face mâncare fără el. 

Are un gust deosebit -- nici dulce, nici amar, nici acrișor -- care face minuni cu aproape orice fel de carne. Eu îl folosesc ca marinad pentru cotlete de porc, piept de pui, friptură de vită, și în compoziția de carne pentru hamburger American. Știind că se găsește acum la Lidl la un preț relativ mic (5 Lei), m-am gândit să vă dau un exemplu de cum să-l folosiți.


Piept de Pui cu Muștar si Ierburi
1 lingură fiecare:
Ulei
Oțet
Sos Worcestirshire
Muștar Clasic
Busuioc
Oregano
Pătrunjel
Cimbru
Usturoi granulat (sau 2 căței ustoroi pisat)
2 lingurițe sare și piper
Piept de pui dezosat, feliat si bătut la 1 cm grosime

Se amesteca toate ingredientele într-un castron, și daca nu este destul pentru cantitatea de carne, mai adăugați un pic de oțet si amestecați până toată carnea este bine unsă. Se lasă carnea la marinat în frigider câteva ore sau peste noapte. Carnea se pune la o tigaie încinsă cu o lingură de ulei pe un foc mediu spre mare. Secretul este să întoarceți doar o dată carnea, atunci cand se vede ca este aproape gată (4-5 minute), si după întoarcerea se lasă doar un minut. Lăsați pe un platou 5 minute înainte de servire. 

Legume de Vara*
Ardei gras tăiat felii de 1 cm
1/2 vânătă (sau 1 mică) tăiată cubulețe de 2 cm
1/2 dovlecel zucchini (verde) tăiat în jumate pe lungime și feliat subțire
1 ceapa mica tăiată in sferturi

Puneți ardei la tigaie pe un foc mediu cu putin ulei -- doar cât sa nu se lipească. Când începe să prindă culoare, adăugați vinetele, apoi dovlecel, și la urma ceapa. Fiecare se adaugă atunci când cea dinainte începe sa se prăjească. Idea este sa fie prăjite putin, dar nu pana sa fie moi. Este gată când ceapa se face puțin transparentă, dar este încă fermă. Condimentați cu sare si usturoi granulat la gust, imediat înainte de a scoate din tigaie.
*Mulțumesc socrilor mei pentru legumele proaspete din gradină!

Mâncarea se completează perfect cu o felie de pâine cu măsline (tot de la Lidl) si o poftă mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu